Dajte zelenú zelenej

V jari sa stretávame s rôznymi tipmi ako by sme si mohli jedálniček obvzvláštniť aj potravinami, ktoré sú zdravé. Vitamíny doplníme pomocou všelijakých štiav , vyskúšame detox. Namiesto rád a tipov ako sa dať na detox a jedlo tak obchádzať, vás teraz budeme inšpirovať a presvedčíme vás, že aj zelené ingrediencie sú špeciálne svojimi schopnosťami. 

špenát- ak sa povie zelená, jednoznačne nám napadne špenát. Nemá veľa železa, aby sme mali vďaka nemu svaly, ale je vybavená inými vitamínmi A, C, B2, B6, E a K. Dosahuje aj vysoký pomer vápnika, draslíka, mangánu a horčíka. 

Stonkový zeler-to, že má chuť mierne pikantnú, to isto viete. Dokonale vie obzvláštniť pečené mäso, polievky, čerstvé šaláty. Patrí do čeľade mrkvovitých rastlín. Jeho chuť je prenikavá a chrumká pod zubami. Vitamíny K a C sú v ňom tiež a vie posilniť aj imunitný systém. Zníži aj krvný tlak

Čínska kapusta- neprehliadnite ju, pretože obsahuje antioxidanty a dokonca aj betakarotén. Jeho výhodou je, že nespôsobí plynatosť, nezaťaží trávenie narozdiel od inej kapusty. Vitamíny a minerály, ktoré podporia imunitný systém a urýchli vaše trávenie. Kalorické hodnoty tejto zeleniny sú zanedbateľné.

Rukola- má ostrú horkastú chuť a patrí tiež do čeĺade kapustovitých. Antioxidačné vlastnosti tejto zeleniny sú výrazne a listy sú dokonca afrodiziakom. Bohatá je na vápník, draslík, ale aj na vitamíny A, C a K. Rany sa vďaka nej vedia rýchlejšie zahojiť. Ochráni dokonca náš zrak, posilní imunitu či zlepší trávenie. Samé životu prospešné účinky a to ste možno ani o rukole netušilii.

Koriander- vynikajúca bylinka výrazná svojou arómou a môžete ju využívať v boji proti zdravotným problémom. Tráveniu, plynatosti, artritíde či zvýšenému cholesterolu a cukru v krvi nedá žiadnu šancu. V maličkom množstve ho kľudne môžete pridať aj do smoothies alebo ho kombinovať s citrusmi či mangom. 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *